• Jikke de Jong keert terug bij MIA

    13 jul 2025
  • Jikke de Jong (18) keert na twee jaar terug bij MIA en gaat komend seizoen in de selectie spelen. Jikke kwam op haar achtste bij MIA, doorliep alle jeugdcategorieën, maar moest na een jaar in de A1 stoppen omdat ze met het gezin naar Curaçao emigreerde. “Ik heb hier de afgelopen twee jaar gewoond en ben naar school gegaan. Ik rond nu mijn VWO af en verhuis deze zomer terug naar Nederland om te gaan studeren. Ik ga ook weer in Amersfoort wonen en dus ook weer bij MIA korfballen. Dat heb ik heel erg gemist, ze kennen hier op Curaçao geen korfbal helaas. Ik vond het ook echt jammer dat ik destijds moest stoppen. Ik heb nog altijd veel contact met mijn vrienden en leuk dat ik nu weer samen met ze kan spelen. Ik had altijd in mijn achterhoofd dat als ik weer terug zou komen in Nederland, ik weer zou gaan korfballen. En nu het zover is, heb ik er heel veel zin in. Ik heb zo lang rondgelopen bij MIA, het is fijn om terug te komen. Lekker weer trainen en wedstrijden spelen, het wordt heel leuk!